Digitalaskolyftet del 1

Först uppgiften på det digitalaskollyftet är att presentera mig själv.

Sara Andersson jobbar i Norrköping är från och bor i Kolmården ett par mil norr om Norrköping. Jag jobbar på en 7-9 skola där vi haft 1-1 sedan starten på läsåret 12/13. Jag är med i en grupp som vi kallar för TänkOmare, vi jobbar för att förändra och förbättra undervisningen med stöd av digitalaverktyg. Jag undervisar i ämnena Ma/No/Tk i år 8 detta läsår. Jag gillar utmaningar och att utmana mig själv.

Att arbeta med digitalaverktyg i skolan är viktigt för mig för att hitta nya vägar till elevers lärande,  med förhoppningen att nå fram till fler elever och kunna förbereda dem för framtiden på ett bättre sätt. Jag hoppas det digitala skollyftet ska vidga mina kunskaper och ge mig inspiration och utveckling till min undervisning

Jag har bloggat privat i några år och om skolrelaterade frågor sen i våras

Min skolblogg

twitter: @solskenslady…..

Kommentera

